LEAN, SIX SIGMA ÉS MINŐSÉGMENEDZSMENT MODUL
Javasolt tanulási útvonal

A modulhoz tartozó oktatóanyagok:

5S – a tökéletes munkaállomás kialakítása shop floor környezetben
Legyen szó folyamatos, inkrementális, vagy akár radikális fejlesztésről, egy körültekintően elvégzett 5S minden további tevékenységhez jó alapot teremt. Ez a méltatlanul alábecsült módszer az egyik kedvencem, hiszen nem csak a fejlődés "nulladik lépéseként" hasznos, de később is átsegít a holtpontokon, ráadásul remek módja Kaizen kultúra kialakításának, erősítésének is.
Az 5S egyik legnagyobb erőssége a rugalmasságában rejlik. Elmélete egyszerű, ezért a gyakorlatban bárhol jól alkalmazható, legyen szó shopfloor vagy irodai munkaállomásokról, adatbázisokról vagy műszaki dokumentációról, tranzakciós folyamatokról vagy akár a személyes tennivalóink listájáról.
Az 5S oktatóanyagban röviden megalapozzuk az érték- és folyamatszemléletet, amire szükségünk lesz a továbbiakban, majd sorra vesszük az 5S módszertan lépéseit, végül megvizsgáljuk a gyakorlati alkalmazásban rejlő lehetőségeket és kihívásokat.

8D – minőségügyi reklamációkezelés folyamata
Mi az a reklamáció? Mi történik egy vállalatnál, ha nem működő, vagy nem megfelelően működő eszközünkről negatív visszajelzést küldünk? Hogyan lehet 8 lépésben megoldani egy problémát? Mi a különbség az ok és gyökérok között? Van-e megoldás arra, ha egy autóipari alkatrész 90%-os selejttel gyártható? Ezekre és még sok más kérdésre ad választ a "8D - minőségügyi reklamációkezelés folyamata" oktatóanyagból.

APQP – minőségtervezés a gyártásban
Megfelelő tervezéssel elkerülhető, hogy hosszú évekig veszteségesen termeljünk? Pár hónapnyi előkészítéssel megoldható a hosszútávú szenvedés? A válasz, IGEN.
Az APQP (Advanced Product Quality Planning) egy olyan projektmenedzsment módszer, mely a megfelelő, minőség-központú tervezést segíti elő, a termék sorozatgyártását megelőzően.

FMEA – kockázatmenedzsment folyamata gyártó és műszaki környezetben
Életünk minden területén találkozunk a kockázat fogalmával. A munka világában ugyanúgy, mint a magánéletben. Létezik-e pozitív és negatív kockázat? Fontos-e a kockázatokat megismernünk, melyek a vállalat életét, folyamatait, működését, a termékek vagy szolgáltatások minőségét befolyásolják?
A válasz: IGEN.

Kaizen
Mindig a jobbra vágyunk. Szeretnénk, hogy a munkánk is könnyebben elvégezhető, kevésbé megterhelő legyen - és ez a szervezetnek is hasznos, hiszen kevesebb energiával tud akár nagyobb értékteremtést megvalósítani. A jobbítást írja le a KAIZEN, ez a tökéletességre törekvést kifejező japán szókapcsolat, ami mostanra szinte minden nyelvben meghonosodott.

Lean, Six Sigma
Lean vagy Six Sigma? Mindegyik! Gyakran felbukkan ez a két megközelítés, filozófiai vitákat is láthatunk arról, melyik mikor jó vagy nem jó, és mivel az eszközök is szolgálhatják bármelyik problémamegoldó vagy jobbító megközelítést, előfordul a zűrzavar.

Minőségellenőrzés, minőségszabályozás – MSA, Gage R&R, SPC, CpK
Az autóiparban kötelezően, más iparágakban is nagyon gyakran használt minőségtechnikák és eszközök egyszerű alkalmazásával ismerkedsz meg ebben a szekcióban. Ez akkor különösen hasznos a számodra, ha minőségügyi mérnökként, esetleg folyamatmérnökként dolgozol, vagy egy ilyen területen vezetőként érteni szeretnéd, amiről a kollégák napi szinten beszélnek.

Minőségirányítási belső auditor
A munkád során többször szembesülsz belső vagy külső ellenőrzésekkel? Voltál már interjúalany auditon, és szeretnéd tudni hogyan is működik? Szeretnél auditor lenni, de nem tudod mivel járna?
Ha ilyen, vagy ehhez hasonló kérdések már felmerültek benned, akkor jó helyen jársz.