Képzési adatok

Számítógépes adatrögzítő képzés
Időtartam: 90 óra, 4 hónap
Jelentkezési határidő:
2025. október 3.
Dokumentum feltöltési határidő:
2025. október 13.
Beiratkozási
határidő:
2025. október 16.
A képzés kezdő
időpontja:
2025. október 20.
A képzés tervezett
befejezése:
2026. február 5.
A jelentkezési határidőig tudod leadni a jelentkezési igényedet a képzésre!
A dokumentum feltöltési határidőig kell feltöltened EdCenterben a jelentkezési dokumentumokat!
A beiratkozási határidőig kell aláírnod a felnőttképzési szerződést!
Képzési napok:
- Gépírás órák minden hétfőn 17:00 – 18:30 vagy 17:30 – 19:00 (csoporttól függ, nem mozgatható) – 2025.10.20-2026.01.19.
- Excel órák minden kedden 17:30 – 19:00 – 2025.10.28-2026.01.27.
- 2025.11.19. szerda, 9:00 – 16:00
- 2026.01.28. szerda, 17:00 – 18:30
- 2026.02.05. csütörtök, 9:00 – 16:15
- A képzés nemcsak élő (online) órákból áll, hanem projektfeladatok, házi feladatok és önálló tananyag-feldolgozás is tartozik hozzájuk.
Programkövetelmény azonosító száma: 04153001
Miről szól a képzés?

A képzés során elsajátíthatod mindazokat az elméleti és gyakorlati ismereteket, amelyekre egy modern irodai környezetben vagy adatkezeléssel foglalkozó munkakörben szükség lehet.
A képzés célja, hogy magabiztosan, gyorsan és pontosan tudj dolgozni különböző digitális rendszerekben, miközben megismered a hatékony adatfeldolgozás, dokumentumkezelés és adminisztráció alapjait.
Kinek ajánljuk?

- Azoknak, akik irodai, adminisztratív, ügyviteli területen szeretnének elhelyezkedni.
- Akik szeretnének magabiztos számítógépes alapismeretekre szert tenni.
- Akik már dolgoznak ilyen munkakörben, de szeretnék fejleszteni a tudásukat.
- Akik érettségi nélkül is szeretnének előre lépni.
- Pályakezdőknek, munkát keresőknek, vagy karrierváltóknak is ideális választás.
Részvétel feltételei (feltöltendő dokumentumok)

- Alapfokú végzettség: általános iskolai bizonyítvány (8. osztály végig) vagy magasabb végzettség feltöltése EdCenterben
- Foglalkozás-egészségügyi alkalmassági vizsgálat: Foglalkozás-egészségügyi orvosi vélemény feltöltése EdCenterben
Beszerezhető: foglalkozás-egészségügyi szakorvosnál, üzemorvosi rendelőkben, kórházakban. Háziorvosnál nem mindig – csak ha van külön foglalkozás-orvostani szakvizsgája!
Díja, ha magánúton kéred 10.000 Ft körül van – beutaló nem kell. Állami szakrendelőkben 2500 Ft – a beutaló az általunk adott “Szakmai alkalmassági orvosi vélemény” nevű dokumentum. A nyomtatványt itt éred el. Az adataidat töltsd ki!
Mit fogsz megtanulni?

- Tízujjas gépelést, amellyel gyorsabban és hibamentesen rögzíthetsz adatokat.
- Az adatgyűjtés, -rendszerezés és -rögzítés szabályait, módszereit.
- Táblázatkezelési alapismereteket (pl. Excel).
- Adatbázis-kezelés alapjait, keresést, szűrést, módosítást.
- Dokumentum formázást és szerkesztést (pl. Word).
- Az elektronikus dokumentumok archiválását, nyilvántartását.
- Irodatechnikai eszközök gyakorlati alkalmazását.
- Kommunikációs készségeket, amelyek szükségesek az együttműködéshez kollégákkal, partnerekkel, akár hatóságokkal.
- Üzleti levelezés (a levelezés szabályait, a hivatalos levelek fajtáit, formai és tartalmi követelményeit).
Karrierlehetőségek

Többféle munkakörben is lehetőséged van elhelyezkedni, szinte minden cégnek szüksége van adatkezelésre és adminisztratív munkatársra.
- Irodai és adminisztratív területeken: Titkárságokon, ügyintézői pozíciókban, Recepciós vagy asszisztensi munkakörökben, Ügyfélszolgálaton, ahol fontos az adatok gyors és pontos rögzítése.
- Pénzügyi és könyvelő cégeknél: Számlaadatok rögzítése, Könyvelési segédmunka (pl. bizonylatok digitalizálása, adatrögzítés)
- Egészségügyi intézményekben: Betegadatok kezelése, Időpontfoglalási rendszerek kezelése, Orvosi dokumentumok adminisztrálása
- Oktatási és közintézményeknél: Diákok, ügyfelek adatainak nyilvántartása, Nyomtatványok, beiratkozási adatok kezelése
- Logisztikai és kereskedelmi cégeknél: Rendelések, szállítólevelek, termékadatok rögzítése, Készletnyilvántartó rendszerek kezelése.
- HR és munkaügyi területeken: Munkavállalók adatainak rögzítése, frissítése, Belépési, kilépési adminisztráció
- Call centerek, ügyfélkapcsolati központok: Telefonos egyeztetés után az adatok pontos felvezetése, CRM rendszerek kezelése
- Online és távmunka lehetőségek: Adatbevitel webshopokhoz, kutatásokhoz.
Munkakörök: Adatrögzítő, Adminisztrátor/Adminisztratív munkatárs, Irodai asszisztens, Ügyviteli munkatárs, Ügyintéző, Dokumentumkezelő, Adatfeldolgozó, Rendszerkezelő operátor.
A képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum:

A képzés elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány birtokában akkreditált, külső vizsgaközpontnál képesítő vizsgát tehetsz, melynek sikeres teljesítése esetén államilag elismert képesítő bizonyítványt szerzel.
Vizsgainformáció

A képzés sikeres teljesítését követően államilag elismert képesítő bizonyítvány szerezhető. A képesítő vizsga akkreditált vizsgaközpontnál történik, melynek díját a mindenkori vizsgaközpont állapítja meg.
A jelenlegi díj kb. 40-70 000 Ft. A díj létszámtól és vizsgaközponttól függ.
Vonatkozó rész a Programkövetelményből:
11.1 A képesítő vizsgára bocsátás feltétele:
A szakmai képzés követelményeinek igazolásáról a képző intézmény által kiállított tanúsítvány.
Egyéb feltételek: –
11.2 Írásbeli vizsga
11.2.1 A vizsgatevékenység megnevezése: Hivatalos dokumentum, üzleti levél készítése, továbbá irodatechnikai eszközök használatával megadott paraméterekkel rendelkező dokumentum előállítása
11.2.2 A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:
- A) vizsgarész
A vizsgázó 1000-1500 leütés terjedelemben folyamatosan írott szöveget gépel a tízujjas vakírás technikáját alkalmazva legalább 100 leütés/perc sebességgel. A gépelt szö-veg, egyéb forrásdokumentumok felhasználásával hivatalos/üzleti levelet szerkeszt vagy egyéb dokumentumot állít össze megadott utasítások alapján, figyelembe véve a levél és dokumentumkészítés szabályait. A hivatalos/üzleti levél vagy egyéb dokumentum egy részét a vizsgázó önállóan fogalmazza meg. A dokumentum tartalmához kapcsolódóan táblázatot, kimutatást, grafikont (forrásfájlban előkészítve) készít utasítás alapján, melyet a készülő dokumentumban felhasznál.
- B) vizsgarész
A vizsgázó irodatechnikai eszközök használatával egyoldalas, 10 oldal terjedelmű do-
kumentumot kétoldalas változatban másol, szkennel és kétoldalasan nyomtat, majd
irodatechnikai kellékek használatával két példányban – spirálozott módon vagy
hőkötést használva – beköt.
4 A megfelelő válasz aláhúzandó.
11.2.3 A vizsgarészek végrehajtására rendelkezésre álló időtartam:
- A) vizsgarész: 120 perc
- B) vizsgarész: 60 perc
11.2.4 A vizsgarészek aránya a teljes képesítő vizsgán belül:
- A) vizsgarész: 80%
- B) vizsgarész: 20%
11.2.5 A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:
- A) vizsgarész feladatai és értékelésük szempontjai:
A/1) Gépírási feladat vizsgarészen belüli aránya: 10 %
Feladat leírása: 10 perces másolás
Értékelés: hibának számít a kihagyott szó (névelővel együtt), megváltoztatott, felesleges szó, szórendcsere, összefüggő hiba, gépelési hiba, írásjelhiba, helyesírási hiba. Egy szóban, ha több hiba is van, csak egy hibának számít.
A/2) Táblázatkezelési és grafikonkészítési feladat vizsgarészen belüli aránya: 40 %
Feladat leírása: Cím, oszlopok, sorok elrendezése, számítás végzése a megfelelő
cellába a helyes adatokkal. Adatok szűrése adott szempontok szerint. Formázás,
rendezés adott szempontok szerint. Grafikon, diagram készítése szabályosan, cím,
tengelyek elnevezése, megfelelő ábrázolási mód.
Értékelés: A feladatoknál meghatározott pontszám csak akkor adható meg, ha a
vizsgázó a műveletsort az utasításnak megfelelően és teljes egészében elvégezte,
továbbá az adatbevitellel járó művelet gépírási, helyesírási szempontból is hibát-
lan. Részpontszám nem adható.
A/3) Dokumentumszerkesztési feladat vizsgarészen belüli aránya: 50 %
Feladat leírása: A másolás szövegének beillesztése a megfelelő helyre, élőfej ké-
szítése, logó, cégnév beillesztése, levél adatainak elhelyezése, lábjegyzet készítése,
fogalmazás a megfelelő helyen, megadott szempontok szerint, helyes nyelvi for-
mában és stílusban, táblázat, grafikon beillesztése.
Értékelés: A feladatoknál meghatározott pontszám csak akkor adható meg, ha a
vizsgázó a műveletsort az utasításnak megfelelően és teljes egészében elvégezte,
továbbá az adatbevitellel járó művelet gépírási, helyesírási szempontból is hibátlan. Részpontszám nem adható.
- B) vizsgarész feladatai és értékelésük szempontjai:
Értékelési szempontok:
a feladatra megadott időtartam betartása: 20%
az irodatechnikai eszközök gyakorlott és biztonságos használata: 60%
a létrehozott dokumentum külleme és minősége: 20%
11.2.6 A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:
A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a tanuló a megszerezhető összes pontszám
legalább 40 %-át elérte.
11.3 Projektfeladat: –
11.4 A vizsgatevékenységek lebonyolításához szükséges személyi feltételek:
A vizsga teljes ideje alatt – írásos felhatalmazással bíró – rendszergazda jelenléte szük-
séges.
11.5 A vizsgatevékenységek lebonyolításához szükséges tárgyi feltételek:
Számítógépterem
Számítógépasztal, görgős, háttámlás, állítható magasságú szék
(vizsgázóként)
Számítógép (vizsgázóként)
Irodai programcsomag
Internet-hozzáférés (számítógépenként)
Nyomtató (minden számítógépről elérhetően)
Szkenner
Irodatechnikai kellékek (fedlapok, gerinc) és eszközök (hőkötő,
spirálozó)
11.6 A vizsgatevékenységek alóli felmentések speciális esetei, módja, és feltételei: –
11.7 A képesítő vizsgán használható segédeszközökre és egyéb dokumentumokra vonatkozó
részletes szabályok: A vizsgán használható tárgyi- és segédeszközöket, illetve doku-
mentumokat a vizsgaközpont biztosítja.
11.8 A vizsgatevékenységek megszervezésére, azok vizsgaidőpontjaira, a vizsgaidőszakokra
vonatkozó sajátos feltételek: –
Akiktől tanulni fogsz a képzésen
További információ a képzésről
A beiratkozás, a tanulás, és – a képesítő vizsga kivételével – a fejlesztő értékelések is teljesen online zajlanak, a Mentor Klub különálló platformján, az EdCenterben. Csak a beiratkozott hallgatók férnek hozzá, melynek használatához részletes instrukciókat fogsz kapni, amennyiben jelentkezel valamelyik képzésre.
Az élő órákon kötelező a személyes jelenlét. Készül felvétel, visszanézhetők az élő tanórák is, de ha nem vagy ott élőben is, az hiányzásnak minősül. Ha felvételről nézed vissza az órákat, pótlásnak minősül. A képzésnél megengedett pótlás: maximum 24 élő óra.
A teljes óraszám maximum 30%-át.
A képzés engedélyezett képzési program alapján működik, amiből maximum 30% hiányzás engedélyezett.
Élő óra esetén, ha élőben nem veszel részt az órán.
Távoktatás esetén (oktatóanyag, önálló feladatvégzés esetén), ha nem dolgoztad fel határidőig a tananyagot.
Amennyiben a hiányzásod mértéke megközelíti a megengedett 30%-ot, arról előzetesen értesíteni fogunk. Ha túlléped a 30%-ot, a felnőttképzési szerződésedet egyoldalúan meg kell szüntetnünk, és a képzésből ki kell zárnunk.
Ha az alábbi élő (online) képzéseket a jelentkezéshez képest legfeljebb 1 éven belül teljesítetted és tanúsítványt is szereztél a Mentor Klubban, akkor nem kötelező újra részt venned rajtuk. A hiányzásba nem számít bele, ha kihagyod őket. Fontos azonban tudnod, hogy a záróvizsga (képesítő vizsga) ezeket az ismereteket is számon kéri, ezért érdemes felfrissíteni a tudásodat.
– Excel kezdő- és középhaladó 12 hetes képzés (beszámítható óraszám: 24 óra)
– Hatékony irodai excel tréning (beszámítható óraszám: 9 óra)
– Dashboardok készítése Excelben tréning (beszámítható óraszám: 10 óra)
A személyes adatok és a szükséges bemeneti dokumentumok beiratkozási határidőre történő feltöltése az EdCenterben, és a felnőttképzési szerződés aláírása.
A képzés indulása előtt felnőttképzési szerződést kötünk veled, amit teljesen online intézünk. Ehhez csak annyi a dolgod, hogy feltöltsd az összes szükséges adatot és dokumentumot az EdCenterbe a megadott beiratkozási határidőig. Ha mindent rendben találunk az ellenőrzés során, akkor e-mailben elküldjük neked a szerződést aláírásra. Nem kell kinyomtatnod, nem kell beszkennelned vagy postán visszaküldened. A szerződést elektronikusan (klikkeléssel) tudod aláírni.
A szerződésszegés esetén egyszeri – írásban is rögzített felszólításnak van helye. Amennyiben a felszólított fél a figyelmeztetés után sem teljesít, a másik fél a szerződést azonnal felbonthatja. Szerződésszegés részedről pl.: hiányzás megengedett mértékének túllépése, a tagsági díj nem fizetése.
Képzésben résztvevő jogos panasza esetén a képzési díj arányos részét visszakövetelheti (amennyiben fizetési kötelezettség terheli); felnőttképző jogos panasza esetén képzésben résztvevőt a képzési díj arányos részének megtérítésére kötelezheti (amennyiben a résztvevőt fizetési kötelezettség terheli).
A Mentor Klubban szervezett szakképesítő képzések esetén nincs semmilyen plusz költség, nincs beiratkozási díj, nincs rejtett költség. A Mentor Klub aktuális havi (legalább 19.950 Ft/hó) előfizetési díját kell vállalnod továbbra is, ami a képzés idejére vonatkozik. Például egy 9 hónapos képzés díja = 9 hónap Mentor Klub előfizetés.
A felnőttképzési szerződésben meg kell adnunk egy díjtételt, ami csak a szakképesítést adó képzésekre vonatkozik. Ezt a tagsági díjból 10 000 forintnak jelöltük ki. Tehát a képzés ideje (x hónap) x 10.000 Ft – ez a szakképesítést adó képzésre eső díj. Ezt fogod látni a felnőttképzési szerződésben is. De ez nem jelent plusz tételt számodra.
A díj havonta kerül levonásra, nincs szükség egyösszegű befizetésre.
Ezen felül csak a záróvizsgáért, azaz a képesítő vizsgáért kell fizetned a Független Vizsgaközpontnak (nem a Mentor Klubnak), ennek díja kb. 40-70.000 forint között van. A díj vizsgaközponttól és a vizsgázók létszámától függ.
A havi Mentor Klub előfizetéssel természetesen nem csak a Sámítógépes adatrögzítő képzésen vehetsz részt, hanem a Mentor Klub összes szakmai, soft skill és nyelvi képzéséhez is hozzáférést kapsz.
A Mentor Klubban szervezett vizsgák, számonkérések esetén nincs vizsgadíj, sem pótlóvizsga díj. A képesítő vizsga, azaz a záróvizsga akkreditált vizsgaközpontnál történik, melynek díját a mindenkori vizsgaközpont állapítja meg, nem a Mentor Klub. A jelenlegi díj kb. 40-70 000 Ft. A díj létszámtól és vizsgaközponttól függ.
A képzés közben fejlesztő értékelések vannak. A fejlesztő értékelés módjai lehetnek: visszakérdezés, gyakorlati feladatmegoldás, képzésben résztvevő visszajelzései, beszélgetés, feladatlap kitöltése, (ön)ellenőrző kérdések. A fejlesztő értékeléshez nem tartozik minősítés, a tanulási és tanítási folyamatokat szolgálja.
A képzés sikeres teljesítése esetén felnőttképzési tanúsítványt szerezhetsz. Ennek birtokában tudsz jelentkezni a Független Vizsgaközpontba képesítő vizsgára. A sikeres vizsga után kapod meg az államilag elismert képesítő bizonyítványodat.
Csak a képesítő vizsgáért. A képesítő vizsga – azaz a Független Vizsgaközpontban letehető záróvizsga díja kb. 40.000–70.000 Ft között van, amit közvetlenül a vizsgaközpontnak kell fizetni. Ez a díj független a Mentor Klub előfizetésedtől. A díj a vizsgázók számának függvényében és vizsgaközpontonként változhat.
Nem. A képzés ideje alatt a Mentor Klub tagságod nem szüneteltethető. A képzéseknek is pontos indulási és záró időpontja van, és folyamatos, aktív részvétel szükséges ahhoz, hogy vizsgázni tudj. A megengedett hiányzás: a teljes óraszám maximum 30%-ig.
Igen. A képzés elvégeztével tanúsítványt állítunk ki számodra, melynek birtokában jelentkezhetsz az államilag elismert képesítő vizsgára (záróvizsgára). Ez azonban nem kötelező, nem jár semmilyen szankcióval, ha nem vizsgázol le. Ha később mégis meggondolod magad és szeretnél képesítő vizsgát tenni és bizonyítványt szerezni, akkor erre a tanúsítvány megszerzésétől számított 1 évig van lehetőséged.
Nem. A szakképesítést adó képzések esetében egyszerre csak egy képzés végezhető. A szigorú szabályok miatt nincs utólagos becsatlakozás sem.
Az érdeklődés függvényében indítjuk a képzéseket. Amennyiben lesz rá igény, a későbbiekben is elindítjuk a képzést. Nem garantáljuk az indulást.